کد مطلب:5412 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:130

پیامبر خاتم در رساله ایلیا
تألیف گران بهای حكیم سیّد محمود سیالكوتی است. وی از دانشمندان بی تعصب و از كاوش گران ژرف اندیش به شمار می رود. مدت 32 سال در سلك اهل حدیث بوده و در همان زمان، كتاب هایی نوشته است.

در كتاب مقدّس پیشین، به آمدن خاتم پیامبران، حضرت محمّدصلی الله علیه وآله و جانشین وی حضرت علی علیه السلام بشارت داده شده است، امّا مخالفان اسلام، نخواسته و نمی خواهند این حقیقت را آشكار كنند؛ بلكه برای از بین بردن آن بسی كوشیده و می كوشند.

به عنوان نمونه، در انجیل، صحیفه غزل الغزلات [1] ، سخنانی از حضرت سلیمان علیه السلام راجع به پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله و امیرالمومنین علی علیه السلام به طور غیر صریح آمده است و در آخر نیز چنین تصریح فرموده است:

«خلومحمدیم»؛ او دوست و محبوب من محمّدصلی الله علیه وآله است.

ولی از انجیل هایی كه بعد از آن چاپ شده است، متأسفانه جمله مذكور، حذف گردیده است.

هم چنین لفظ «ایلیا» یا «ایلی» یا «آلیا» كه در كتب مقدس پیشین ذكر شده است، مخالفان حق می كوشند ثابت كنند كه مراد از آن، حضرت علی نیست، بلكه خدا، یا الیاس یا مسیح یا یوحنا می باشد.

در این میان، یكی از روحانیین با انصاف مسیحی به نامMr.J-B-GALIDON كه درباره «ایلیا» یا «ایلی» یا «آلیا» تحقیق كرده و از زندان تعصّب رهایی یافته است، حقیقت امر را این چنین بیان می كند:

در زبان های عبرانی باستانی كلمه «ایلیا» یا «ایلی» به معنای خدا یا الله استعمال نشده و نمی شود، بلكه كلمه مذكور نشان می دهد كه در زمان آینده یا آخرالزمان، شخصی خواهد آمد كه نامش ایلیا یا ایلی باشد [2] .

به هر حال پیشگویی ها و بشارت ها راجع به پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله بسیار شده است.


[1] انجيل، باب 5، آيه 1- 10، چاپ لندن، سال 1800 ميلادي.

[2] oldest and present habrew the word ALLAH is not in the meanings anyofgod or

next and last time of time of this word one will becomeIr. the language of

nominates allia or ailee.alla but this word is showing that in.